header

Gala 100 jaar Fortis Circustheater, 12 januari 2004
sterren spotten op de rode loper

Afgelopen maandagavond, 12 januari 2004, was het zover: een speciaal feestje georganiseerd door Joop van den Ende ter ere van het 100-jarig bestaan van het Fortis Circustheater in Scheveningen. Het lijkt allemaal neer te komen op 'sterren spotten' bij de rode loper. Musicalsterren als Antje Monteiro, de haagse Nurlaila Karim, Chaira Borderslee en Chantal Janzen, maar ook bijvoorbeeld de Idols jury: Jerney Kaagman, Eric van Tijn
en Henk-Jan Smits zijn van de partij. Velen maken hun entree in een smoking of galajurk. De fotografen schreeuwen continue als ze een bekende zien langskomen. Kom even hier! Nee, dichterbij graag! Kan je je jas uitdoen?! Kijk even in deze lens! Nee, deze lens! Bij mij graag!! Hoewel dit nogal schaamteloos overkomt, schijnt dit wel dé manier te zijn om iedere
Nederlandse Ster op de juiste plaat vast te leggen.
Rond 20:00 uur begint het theatergala. De show vangt aan met Joop van den Ende die nog even uitlegt dat de show ook gelijk voor TV wordt gemaakt. Op 11 februari zal het programma uitgezonden worden door de Tros als een speciale Ivo Niehe's TV Show. De verschillende theatergenres komen aan bod: circusacts, one-man shows, dans, zang en musicals. We zien Paul van Vliet, André van Duin, Igoné de Jongh, Mayumana, Anatoliy Zalevskiy en Miranda van Kralingen. De ster van de avond lijkt te zijn de Russische acrobaat Anatoliy Zalevskiy. Hij krijgt een staande ovatie...en terecht!
Maar dan aan het einde van het programma krijgt de zaal een primeur, namelijk twee nummers uit de nieuwe musical 'The Lion King' met o.a. Carolina Dijkhuizen en Etiënne Poeder. En die primeur is de beste afsluiting die je je kan wensen, ervan uitgaande dat je de musical nog niet eerder in het buitenland hebt gezien.
Om 22:00 uur is het einde, de sterren kunnen zich gaan begeven richting de feestruimtes. Daar is er voor de fotografen (o.a. Joop van Tellingen/Party en Edwin Smulders/Story) nog even kans wat plaatjes te schieten. En voor de rest doen de hapjes en drankjes en de jazzy-achtige band de sfeer van een gala aan. En laat dat nou net de bedoeling zijn geweest.

Fotopagina van het Gala

terug

Fotograaf Jeroen Jansen vult zijn dagen vooral met fotografie, maar zijn journalistieke vaardigheden komen zo nu en dan ook tot uiting. Van concert- of festivalrecensies tot artikelen en interviews.